wtorek, 2 grudnia 2014

Hello December!.

 To proste rzeczy sprawiają wielką radość 

- dlatego, że znajdują się bliżej wielkiej prawdy.
{ Edward Bach}

 Ho(p), ho(p) i przeszedł grudzień... Nie złoszczę się na jego wyblakłe poranki i długaśne, gęste od ciemności wieczory... Raczej odkrywam ich urodę komponującą się w harmonijną całość z gorącym kaloryferem, wełnianymi skarpetami, rozgrzewającą herbatą czy domowym ciastem... Ja dzisiaj rano po prostu musiałam piec...To było jak zew...
 Zainspirowana prostym ciastem Nigela Slatera z cytryną i tymiankem ( z Nigel Slater's Dish of the Day) - zrobiłam swoją wersję, gdzie białą mąkę zastąpił pełnoziarnisty orkisz a zamiast cukru powędrował miód....

 Przed południem wyszło (rozkwitło!) słońce, wystawiłam pościel na balkon i poszliśmy z D. na spacer na łąkę. Fajnie było wrócić do ciepłego domu pachnącego ciastem....
 Nie wiem co mogłoby konkurować z urodą takich prostych chwil?
Zaokienna surowość to nic innego jak (duchowy) nawóz, który pozwala kiełkować radości i wdzięczności za przytulność domowego schronienia....
Mam nadzieję, że i u Was cieplutko - w sercach i w domach:)
Alicja

10 komentarzy:

  1. Kocham podglądać co tam w Twojej kuchence Alicjo. A dziś to trudno oderwać oczy. Same wspaniałości. Pozdrawiam,Dorota.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ech, jakie piekne zdjecia Alicjo! Tez bym tak chciala umiec;)
    Rzeczywiscie zew , zima i jesienia, kilka razy w tygodniu -pieke ciasta.

    OdpowiedzUsuń
  3. Oglądam te piękne zdjęcia, czytam i się rozpływam :) Cudowny klimat :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda smakowicie - i ciasto, i otoczenie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepięknie. Usiadłam i patrzyłam, a potem zapragnełam zrobić to samo - piec!
    Jakie piękne, serdeczne wnętrze. Domu i człowieka:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepięknie jest u Ciebie, tak ciepło i przytulnie. Ciasto wygląda tak smakowicie że aż mi ślinianki zaczęły mocniej pracować :) Rozmarzyłam się :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przedostatnie zdanie chyba sobie wydrukuję i oprawię.....

    OdpowiedzUsuń

Welcome to my blog, I love to hear your comments.
Thank you!