sobota, 14 marca 2015

Cookies with.... chickpeas!

Laughter is brightest in the place
where the food is.
{Irish proverb}
Jeśli tak jak ja poszukujecie przepisów na to co smaczne, zdrowe i proste w przygotowaniu polecam ciasteczka z ciecierzycy. Piekłam je dzisiaj pierwszy raz i już wiem, że wejdą na stałe do naszego menu słodkościowego.
Oryginalny przepis znajdziecie na Jadłonomii.
Można użyć ciecierzycy z puszki, ale ja zdecydowanie wolę gotowaną w domu (mały minus: trzeba dzień wcześniej pamiętać o jej namoczeniu i rano ugotować). Za jednym zamachem ugotowałam porcję, która podzieliłam między ciasteczka a hummus. (Szklanka suchej ciecierzycy da Wam ok. 2,5 szklanki ugotowanej). No i syrop klonowy zastąpiłam płynnym miodem.
Ciasteczka są baaaardzo pyszne i pokochają je nawet największe dziecięce niejadki, które nie spojrzałyby na ciecierzycę w innej formie...
Smacznego!
Dobrej soboty,
xoxo, Alicja

4 komentarze:

  1. Ale przeepysznie wyglądają :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I tak też smakują Agatko, więc zachęcam do wypróbowania przepisu:)

      Usuń
  2. Ależ zaskoczyłaś mnie tymi ciasteczkami z ciecierzycy :0 Koniecznie muszę wypróbować :) W przyszłym tygodniu planuję zrobić pastę do smarowania kanapek właśnie z ciecierzycy. Ten rodzaj strączkowych bardzo rzadko gości w mojej kuchni i staram się to zmienić .
    Pozdrawiam cieplutko, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  3. A to super, warto ugotować ciecierzycę i na pastę i na ciasteczka za jednym razem. Ciasteczka nieco przypominają 'pieguski'. Jesli je zrobisz daj znać jak wyszły, ciekawe czy i Ty je polubisz?:) Miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń

Welcome to my blog, I love to hear your comments.
Thank you!